Overslaan en naar hoofdcontent gaan

Algemeen

De module Marketing en Ondernemerschap heeft twee belangrijke pijlers. Ten eerste, het ondernemen zelf: een creatieve product of dienst (of aanpassing) bedenken en vermarkten.
Ten tweede de kennis en vaardigheden op het gebied van bijvoorbeeld social media, customer relation management, marketing en communicatie om het concept goed vorm te geven.

Deze module wordt verzorgd door het Instituut voor Business, Marketing & Finance van de Hanzehogeschool Groningen. De module wordt gevolgd door Hanze Professional cursisten en door deeltijd studenten van de bachelor opleiding Commerciële Economie.

De module vormt met de module Marketing en Ondernemerschap de propedeuse van de opleiding Commerciële Economie deeltijd.


Uitgebreid

De eerste pijler, het ondernemen zelf, wordt uitgevoerd onder begeleiding van twee ervaren docenten op het gebied van ondernemerschap, online marketing en social media marketing. Eindproduct is de vormgeving van het concept, de promotie (met name door social media) naar markt en potentiële investeerders, al dan niet via crowdfunding.

De tweede pijler de ondersteunende vaardigheden komen door de gehele module aan de orde en worden door verschillende docenten verzorgd. Deze vaardigheden, zoals Sales, Commerciële Calculaties en Customer Relation Management zijn direct toe te passen in eigen werksituatie.

Aan het eind van de module presenteren de cursisten hun eindopdracht, het zelf ontwikkelde concept en bijbehorend implementatie, op video (inclusief rapportage) aan medecursisten en docenten.

Praktisch

Doelgroep

Werknemers die een gezonde ambitie hebben om hun carrière verder vorm te geven en zich verder willen ontwikkelen tot commercieel manager, marketing-, productmanager en/of salesmanager, social media manager. Ook is deze module geschikt voor ondernemers.

Instroomniveau

Havo/MBO, bij voorkeur HBO werk- en denkniveau.

Startdata

Jaarlijks in februari.

Tijden

De collegetijden zijn elke dinsdag of donderdag van 16.30 -22.00 uur.

Duur

De gehele module beslaat 20 weken, exclusief vakanties. De laatste twee weken zijn bedoeld voor eventuele herkansingen van tentamens of opdrachten.

Tijdsinvestering

Naast de college-uren zal een gemiddelde student ongeveer 10 tot 15 uur per week besteden aan deze module.

ETCS credits

30.

Kosten

€2000,- excl. studiemateriaal ten bedrage van plm. € 350 en ex. BTW.

Locatie

Hanzehogeschool Groningen, Zernike campus, Van OlstToren.

Aantal deelnemers

Max. 30 studenten.

Afronding

De Moduleopdracht wordt getoetst middels een video presentatie en een rapportage. Daarnaast zijn er een aantal kleinere opdrachten en enkele schriftelijke toetsingen.

Vervolg of verdieping

Na de module Marketing en Ondernemerschap kan de module Marktanalyse gevolgd worden. Die module start in september en duurt eveneens 20 weken.

Contactpersonen

Christa Alfons

c.r.c.alfons@pl.hanze.nl

+31505952677

Cookieverklaring

Onze website maakt gebruik van cookies. Meer hierover kun je lezen in onze privacyverklaring.

Back to top