Als organisatie blijf je graag op koers en ga je op je doel af. Natuurlijk wil jij dat jouw bedrijf succesvol blijft in de toekomst. Dat is soms lastig. Er zijn veel externe en interne ontwikkelingen. Veel organisaties ervaren de huidige tijd als turbulent en aan veel veranderingen onderhevig. Dat kan vragen oproepen als:
In-company? Voor vrijwel alle opleidingen geldt dat maatwerk mogelijk is. Neem voor meer informatie contact op met de accountmanager van deze training.
Na het afronden van de cursus heb je de strategie van jouw organisatie ontworpen/dan wel aangescherpt, om jouw organisatie toekomstbestendig te maken. Daarnaast heb je een concreet en direct bruikbaar implementatieplan opgesteld.
De training is interactief en praktijkgericht. De trainingdagen vinden plaats in groepsverband. Tijdens de training wordt gewerkt met verschillende oefeningen die een verbinding leggen tussen de theorie, de aanwezige kennis, eigen ervaringen en ideeën van de deelnemers. Docenten met veel praktijkervaring op het gebied van strategie bepalen en implementeren verzorgen het programma.
De strategie van de eigen organisatie van de deelnemer wordt als case gebruikt om de verkregen kennis en inzichten en vaardigheden toe te passen. Je rondt de training af met een direct bruikbaar implementatie plan.
De training is interactief. Tijdens de bijeenkomsten ga je direct aan de slag met opdrachten gelinkt aan jouw eigen organisatie. De docenten zijn afkomstig uit de praktijk. Ook zullen inspirerende gastdocenten hun ervaringen met jou delen.
Vanaf de start van de training is de digitale leeromgeving beschikbaar. Daarnaast kan op elk moment contact worden gezocht met mede deelnemers in de community.
![]() |
Hans Jan Pijbes is docent Commerciële Economie met als specialisatie Strategisch & Corporate Management en Sales Management. Daarnaast is Hans Jan CEO van Deutsche Telekom Healthcare een unit die zich nationaal en internationaal richt op de IT workflow van het pathologie proces binnen (ziekenhuis) laboratoria. Hiervoor heeft hij gewerkt in diverse internationale managementposities op zowel executive managementniveau als in operationele posities. Zo was hij in Parijs als Vice-President voor Atos verantwoordelijk voor de wereldwijde strategische innovatie van de IT Portfolio en Business Development. Voor hij in dienst trad bij Atos, was Hans Jan Marketing & Communicatiedirecteur bij KPN, was hij Internationaal marketingdirecteur bij Villeroy & Boch en Europees Sales & Marketing Manager bij Canon Europe NV waar hij zijn carrière begon. Hans Jan Pijbes heeft een MBA van Nijenrode en diverse Management certificaten van de London Business School en HEC in Parijs. Hans Jan Pijbes is gecertificeerd door het Nederlandse Marketing Genootschap (NIMA-C) en is een gecertificeerde assessor. |
Doelgroep
Management op strategisch niveau en ondernemers in het MKB
Startdata
Najaar 2023
Tijden
Van 13.30 tot 17.00 uur
Duur
Tijdsinvestering
De voorbereidingstijd voor elke module is ongeveer 3 uren.
Kosten
De prijs voor het volgen van de gehele training bedraagt € 1.200,-.
(prijspeil studiejaar ’22-’23, wijzigingen voorbehouden)
Leden van VNO-NCW MKB-Noord krijgen 20% korting op deze training.*
*afspraken studiejaar ’22-’23, wijzigingen voorbehouden
Locatie
Hanzehogeschool Groningen, HanzePro, Zernikeplein 7 te Groningen
Aantal deelnemers
Maximaal 15 deelnemers
Afronding
Deelnemers ontvangen na het succesvol afronden van de training een bewijs van deelname, uitgegeven door HanzePro, Hanzehogeschool Groningen.
Contactpersonen
Mirjam Jager, Accountmanager
E-mail: m.jager@pl.hanze.nl
Telefoon: +31505953737 of 06-44026570
Of mail naar sbmfhanzepro@org.hanze.nl
Bijzonderheden
Deze training is tot stand gekomen in samenwerking met
Cookieverklaring
Onze website maakt gebruik van cookies. Meer hierover kun je lezen in onze privacyverklaring.