Overslaan en naar hoofdcontent gaan

Training Strategie voor Organisaties

Algemeen

 

Als organisatie blijf je graag op koers en ga je op je doel af. Natuurlijk wil jij dat jouw bedrijf succesvol blijft in de toekomst. Dat is soms lastig. Er zijn veel externe en interne ontwikkelingen. Veel organisaties ervaren de huidige tijd als turbulent en aan veel veranderingen onderhevig. Dat kan vragen oproepen als:

  • Hoe kunnen wij onze organisatie in de markt positioneren of zelfs herpositioneren?
  • Hoe kan onze organisatie het beste door ontwikkelen?
  • Hoe ziet onze doelgroep er uit en hoe kan die het beste benaderd worden?
  • Welke strategie kunnen wij bij al deze vragen het beste volgen en wat betekent dit voor onze organisatie?

Ook op maat voor jouw organisatie

In-company? Voor vrijwel alle opleidingen geldt dat maatwerk mogelijk is. Neem voor meer informatie contact op met de accountmanager van deze training.

Na het volgen van deze cursus

Na het afronden van de cursus heb je de strategie van jouw organisatie ontworpen/dan wel aangescherpt, om jouw organisatie toekomstbestendig te maken. Daarnaast heb je een concreet en direct bruikbaar implementatieplan opgesteld.

  • Heb je een analyse van je interne en externe omgeving.
  • Heb je de belangrijkste bedreigingen en kansen voor jouw organisatie bepaald.
  • Kan je keuzes maken en prioriteiten stellen.
  • Heb je de huidige strategie van de organisatie onder de loep genomen en aangescherpt.
  • Heb je een implementatie plan opgesteld waarmee je morgen direct mee aan de slag kan.
  • In deze module vertaal je de belangrijkste issues en kansen voor jouw bedrijf naar de beste

Uitgebreid

Inhoud

De training is interactief en praktijkgericht. De trainingdagen vinden plaats in groepsverband. Tijdens de training wordt gewerkt met verschillende oefeningen die een verbinding leggen tussen de theorie, de aanwezige kennis, eigen ervaringen en ideeën van de deelnemers. Docenten met veel praktijkervaring op het gebied van strategie bepalen en implementeren verzorgen het programma.

De strategie van de eigen organisatie van de deelnemer wordt als case gebruikt om de verkregen kennis en inzichten en vaardigheden toe te passen. Je rondt de training af met een direct bruikbaar implementatie plan. 

Onderwijsvormen

De training is interactief. Tijdens de bijeenkomsten ga je direct aan de slag met opdrachten gelinkt aan jouw eigen organisatie. De docenten zijn afkomstig uit de praktijk. Ook zullen inspirerende gastdocenten hun ervaringen met jou delen.

Digitale leeromgeving & Digitale Community

Vanaf de start van de training is de digitale leeromgeving beschikbaar. Daarnaast kan op elk moment contact worden gezocht met mede deelnemers in de community.

 

Kerndocent

Hans Jan Pijbes

Hans Jan Pijbes is docent Commerciële Economie met als specialisatie Strategisch & Corporate Management en Sales Management. Daarnaast is Hans Jan CEO van Deutsche Telekom Healthcare een unit die zich nationaal en internationaal richt op de IT workflow van het pathologie proces binnen (ziekenhuis) laboratoria.

Hiervoor heeft hij gewerkt in diverse internationale managementposities op zowel executive managementniveau als in operationele posities. Zo was hij in Parijs als Vice-President voor Atos verantwoordelijk voor de wereldwijde strategische innovatie van de IT Portfolio en Business Development.

Voor hij in dienst trad bij Atos, was Hans Jan Marketing & Communicatiedirecteur bij KPN, was hij Internationaal marketingdirecteur bij Villeroy & Boch en Europees Sales & Marketing Manager bij Canon Europe NV waar hij zijn carrière begon.

Hans Jan Pijbes heeft een MBA van Nijenrode en diverse Management certificaten van de London Business School en HEC in Parijs. Hans Jan Pijbes is gecertificeerd door het Nederlandse Marketing Genootschap (NIMA-C) en is een gecertificeerde assessor.

 

Praktisch

Doelgroep

Management op strategisch niveau en ondernemers in het MKB

Startdata

Najaar 2023

Tijden

Van 13.30 tot 17.00 uur

Duur

  • De training bestaat uit 4 dagdelen

Tijdsinvestering

De voorbereidingstijd voor elke module is ongeveer 3 uren.

Kosten

De prijs voor het volgen van de gehele training bedraagt € 1.200,-.

(prijspeil studiejaar ’22-’23, wijzigingen voorbehouden)

Leden van VNO-NCW MKB-Noord krijgen 20% korting op deze training.*

*afspraken studiejaar ’22-’23, wijzigingen voorbehouden

Locatie

Hanzehogeschool Groningen, HanzePro, Zernikeplein 7 te Groningen

Aantal deelnemers

Maximaal 15 deelnemers

Afronding

Deelnemers ontvangen na het succesvol afronden van de training een bewijs van deelname, uitgegeven door HanzePro, Hanzehogeschool Groningen.

Contactpersonen

Mirjam Jager, Accountmanager
E-mail: m.jager@pl.hanze.nl
Telefoon: +31505953737 of 06-44026570

Of mail naar sbmfhanzepro@org.hanze.nl

Bijzonderheden

Deze training is tot stand gekomen in samenwerking met

VNO-NCW MKB-Noord

Cookieverklaring

Onze website maakt gebruik van cookies. Meer hierover kun je lezen in onze privacyverklaring.

Back to top